Po raz 12 spotkaliśmy się z architektami i projektantami wnętrz w ramach Akademii Bellamica. Nasze spotkania na Przełęczy Kocierskiej stały się już tradycją. Na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń pozwalających poznać najbardziej interesujące i nowatorskie rozwiązania, które są źródłem inspiracji w codziennej pracy.
Tym razem mieliśmy okazję porozmawiać o produktach z przedstawicielami Grohe, Naxos/Century, Instal-Projekt, Kludi, Smeg Polska, oraz Hüppe Polska.
Przedstawiciel Grohe przybliżył nam systemy prysznicowe Euphoria SmartControl, które umożliwiają wybór strumienia – od dynamicznego i orzeźwiającego, po łagodny przypominający letni deszcz. Sednem są funkcjonalne pokrętła, dzięki którym można łatwo przełączać strumień.
Omówił również podtynkowy system Rapido SmartBox z nowymi rozetami. Producent szczyci się uniwersalnością produktu, który pasuje do każdej baterii, może obsłużyć aż trzy funkcje systemu natryskowego, a do tego zachwyca designem.
Nie zabrakło również prezentacji ceramiki w minimalistycznym stylu z kolekcji Essence. Przybliżył również różnorodną armaturę, w tym ciekawe modele z technologią Easydock, która sprawia, że wyjmowanie i dokowanie wylewki jest łatwe.
Poznaliśmy również nowości w ofercie marek Naxos i Century. Agent fabryki producenta płytek ceramicznych i gresowych omówił stylowe kolekcje Serenade i Contact.
Pierwsza redefiniuje pojęcie współczesnego luksusu, zachwycając płytkami o grubości 7 mm imitującymi różnokolorowy marmur. Są to płytki ze wzorami przywołującymi na myśl kamienne mozaiki, jasne i beżowe powierzchnie nawiązujące do słynnych produktów z Carrary, jak i nieco ciemniejsze modele z wyrazistymi i kontrastującymi odcieniami naśladującymi intruzje skalne.
Kolekcja Contact to, podobnie jak Serenade, płytki imitujące marmur, jednakże położono nacisk na odwzorowanie rzadkich i najszlachetniejszych odmian skał. Postarano się, by na powierzchni płytki były widoczne żyłki i pofalowane warstwy skalne.
Ciekawe wystąpienie przygotował polski producent grzejników Instal-Projekt. Firma od 1979 r. oferuje produkty 100% made in Poland. Jest pewna jakości swoich produktów, dlatego oferuje 15-letnią gwarancję. Stawia też na design thinking – poznaje potrzeby klientów, a następnie tworzy produkty nastawione na ich zaspokajanie.
Podczas prezentacji podkreślono nastawienie na jakość – dobór materiałów od sprawdzonych dostawców, kontrolę na każdym etapie produkcji (w sumie przeprowadzana jest aż 10 razy!) i dokładność procesu wytwarzania.
Następnie posłuchaliśmy o grzejnikach – zarówno klasycznych modelach drabinkowych, jak i designerskich o nowoczesnym wzornictwie, które staną się ozdobą każdego pomieszczenia.
Ciekawie prezentują się również grzejniki ekranowe oraz modułowe modele pozwalające uzyskać oczekiwaną szerokość i wysokość produktu.
Dla entuzjastów nowoczesnych technologii przygotowano grzejniki sterowane aplikacją mobilną.
Inspirującą prezentację przygotował znany producent armatury łazienkowej Kludi. Poznaliśmy między innymi serię Ameo, która jest znana z nowoczesnego i purystycznego wzornictwa, prostej formy i zaokrąglonych linii. Producent postawił na ekologię – nowy perlator sprawia, że zużycie wody to jedynie 6 l/min.
Następnie ze swoimi nowościami zapoznał nas Smeg Polska, włoski producent renomowanych urządzeń gospodarstwa domowego. Poznaliśmy produkty, które powstają w certyfikowanych laboratoriach producenta i przechodzą rygorystyczne testy na różnych etapach produkcji. Użytkownik otrzymuje trwały, bezpieczny i przyjazny w użytkowaniu sprzęt. Kluczowa jest również jego unikalna estetyka bazująca na łagodnych liniach, w wielu przypadkach przywołująca na myśl styl retro.
Marka Hüppe Polska oferuje klientom kabiny prysznicowe, brodziki i akcesoria łazienkowe. Zaprezentowała m.in. designerską serię SolvaPro z indywidualnie dostosowywanymi uchwytami i zawiasami w ciekawej gamie kolorystycznej. Firma pochwaliła się również funkcjonalnymi rozwiązaniami, np. otwieranymi do środka i na zewnątrz drzwiami ułatwiającymi wentylację strefy prysznicowej oraz zawiasami z miękką gumą uszczelniającą miejsce styku ze szkłem. Oprócz tego Hüppe Polska przedstawiła akcesoria ułatwiające organizację przestrzeni łazienkowej, w tym przyborów prysznicowych, a także nowe ruchome lustra i wieszaki na ręczniki z powierzchnią odstawczą. Ciekawe prezentują się również brodziki konglomeratowe z wysoką izolacją akustyczną. Są dostępne w 5 kolorach, a bezpieczeństwo zapewnia matowa powierzchnia antypoślizgowa.
Sednem i celem spotkań organizowanych w ramach Akademii Bellamica jest tworzenie wspólnoty i wymiana doświadczeń. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i prelegentom. Już teraz serdecznie zapraszamy na kolejne szkolenie!