Ta historia nie mogła skończyć się inaczej. Zaczęli w garażu – tak samo jak Apple, Google czy Disney. Tylko, że dużo dużo wcześniej. Nie są jednak gigantem w branży IT, a w wyposażeniu łazienek. Succes story firmy, która właśnie obchodzi swoje 202 urodziny inspiruje nas codziennie. Panie i Panowie przed Państwem Duravit.
Spójrz na tę łazienkę. Wygląda dobrze prawda? Wystarczyłoby kilka kosmetycznych zmian, aby zmienić ją w aranżacje, w której obowiązują najnowsze trendy. Ten projekt ma 25 lat. Już wtedy Duravit dokładnie wiedział czym jest ponadczasowość.
From zero to hero
Początkowo produkcja obejmowała wyłącznie naczynia gliniane, z czasem otwierając się na tworzenie porcelany stołowej. Dopiero w późniejszych latach marka Duravit obrała odpowiedni kierunek i nabrała wiatru w żagle. Oferta została rozszerzona o umywalki, bidety i toalety. Po wielu latach zdobywania doświadczenia, firma zdobyła sławę w łączeniu tradycyjnych rozwiązań z innowacjami. Upór i konsekwencja doprowadziły ich do momentu stabilizacji. Jednak te 172 lata okazały się być niczym w porównaniu z tym co stało się później!
First things first
Niezwykłe projekty i najwyższa jakość produktów stały się maszyną napędową marki. Obrane standardy do dziś spełniają najbardziej różnorodne i indywidualne potrzeby klientów. Wprowadzają do łazienki komfort i design nie zapominając o poszanowaniu środowiska. Duravit proponuje ponadczasowe rozwiązania, które łączą pokolenia. Mimo że firma na przestrzeni lat rozszerzała swoją ofertę i weszła na rynek międzynarodowy to ciągle pozostaje wierna swojej tradycji. Nie ma tu jednak miejsca na rutynę. Duravit dba o to, podejmując coraz to nowsze współprace ze światowymi architektami. Przełomem dla marki była współpraca z Philippem Starckiem. Dzięki połączeniu tradycji marki z wizją designerów, powstają produkty, które tworzą niepowtarzalne wnętrza. Właśnie w ten sposób firma Duravit już od 30 lat wyznacza trendy w wyposażeniu łazienek.
Rękodzieło jest gwarancją jakości
Duravit wyznaje zasadę, że dobrze zaprojektowane rozwiązania nie potrzebują optymalizacji. Krótko mówiąc: lepsze jest wrogiem dobrego. Właśnie dlatego wszystkie produkty – ceramika, meble, wanny, akcesoria – są od momentu wprowadzenia na rynek w 1994 roku, niezmiennie wytwarzane w sposób manualny.
Choć żyjemy w erze zaawansowanych technologii i automatyzacji to marka Duravit ciągle ceni bardziej człowieka od maszyny. Króluje tutaj przekonanie, że jeśli chodzi o produkty, ich design, funkcjonalność i jakość to ludzka wrażliwość i umiejętności są bezcenne i nie do zastąpienia. Wysokie standardy produkcji i zapewnienie odpowiednich warunków pracownikom to podstawa funkcjonowania firmy. Dzięki wierności swoim zasadom firma nieustannie rośnie w siłę i pozostaje niedościgniona na wielu płaszczyznach.
CSR wyprzedzający epokę
Tworzenie społecznie odpowiedzialnego biznesu to dzisiaj niemal standard. Często jednak są to działania podejmowane dla dobrego PR’u. Duravit robił świetny CSR zanim jeszcze najlepsi marketingowcy znali to sformłowanie. Firma od dziesięcioleci poświęca swój czas, pieniądze i energię na badania i rozwój. Jest to inwestycja, która przynosi korzyści nie tylko firmie, ale przede wszystkim użytkownikom i środowisku. Odpowiedni dobór materiałów, rozwiązań technologicznych i metod produkcji sprawiają, że możemy kupować produkty marki Duravit bez wyrzutów sumienia. Naukowcy i projektanci skupiają się na rozwiązaniach pozwalających na oszczędzanie wody i energii, na produkcji przyjaznej dla środowiska, ponadczasowych formach, które zachowują swoje właściwości przez wiele lat. A skąd to wszystko się wzięło? Z wartości. Bo Duravit było eko zanim stało się to modne.
Starck Power
Współpraca marki z mistrzem Phillipem Starckiem trwa do dziś. W tym roku w siedzibie Durvaitu zapewne zdmuchnięte zostanie 25 świeczek w ramach świętowania tej wieloletniej i owocnej relacji. Seria Starck 1. to nowoczesna klasyka, która jest idealnym rozwiązaniem dla osób lubiących design innowacje i minimalizm. W wywiadzie na temat nowej kolekcji padło pytanie „Czy zatem nowa Starck 2. to seria łazienek, która będzie trwać wiecznie?” na co Philippe Starck odpowiedział: „Nowy program Starck 2 opiera się na inteligencji ergonomii. Oznacza to, że możemy mówić o kolekcji kształtowanej przez inteligencję i elegancję – elegancję ruchu, elegancję prawdy: parametry, które oznaczają także ponadczasowość i trwałość.”. Czy jest piękniejsze określenie na połączenie ponadczasowości i tradycji
Duravit a Bellamica
A dlaczego o tym wszystkim piszemy? Bo jesteśmy dumni z tego, że marka Duravit jest częścią naszych salonowych realizacji! To czysta przyjemność na co dzień oglądać produkty tworzone we współpracy z wieloma wizjonerami i ikonami designu. Produkty, które zostały starannie zaprojektowane i stworzone by cieszyć oko i ułatwiać życie. Zobaczcie sami.